●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"
●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"

خزان جاودانی


 

مه من هنوز عشقت دل من فکار دارد               تو یکی بپرس از این غم که به من چه کار دارد 
نه بلای جان عاشق شب هجرتست تنها              که وصال هم بلای شب انتظار دارد 
تو که از می جوانی همه سرخوشی چه دانی        که شراب ناامیدی چقدر خمار دارد 
نه به خود گرفته خسرو پی آهوان ار من             که کمند زلف شیرین هوش شکار دارد 
مژه سوزن رفو کن نخ او ز تار مو کن               که هنوز وصله‌ی دل دو سه بخیه کار دارد 
دل چون شکسته سازم ز گذشته‌های شیرین          چه ترانه‌های‌ه محزون که به یادگار دارد 
غم روزگار گو رو، پی کار خود که ما را           غم یار بی‌خیال غم روزگار دارد 
گل آرزوی من بین که خزان جاودانیست             چه غم از خزان آن گل که ز پی بهار دارد 
دل چون تنور خواهد سخنان پخته لیکن                نه همه تنور سوز دل شهریار دارد

نظرات 3 + ارسال نظر
حمید عسکری شنبه 7 آذر 1394 ساعت 08:29 http://sobhbabaran.blogfa.com

من در خودم مردمانی را به نظاره نشسته ام
که بلند بلند گریه می کنند
خوش به حالشان ...
مردمانم را میگویم
که همیشه بی چتر باران خیسند

سلام
و
سپاس

محمودی شنبه 7 آذر 1394 ساعت 01:58 http://shaer125.blogfa.com

چه ترانه های محزون که به یادگار دارد ....سلام دوست عزیز خیلی زیبا بود مثل همیشه ...پایدار و موفق باشید

سلام وعرض ادب دوست بزرگوار
تشکرازمحبت شما
زنده باشید

داداش حبیب چهارشنبه 4 آذر 1394 ساعت 12:32 http://notebook1367.mihanblog.com/

سلام
سلام خدا خدمت شما خواهر خوبم امیدوارم که حالتون خوب خوب باشه ...
مرسی از نگاهتون و ممنونم بابت تبریکتون این طرح که طرح تقویم تولد نام داره خانوم بنده انجام داده یعنی طراحیش ایشون بودن البته هنوزم ادامه داره تازه شروع طرحهای انجمن ادبی طلوع هستش بازم مرسی خواهر خوبم

ارادتمند شما
داداش حبیب
مدیر انجمن ادبی طلوع

سلام وعرض ادب
متشکرم
به به
بسیارعالی
احسنت به این ذوق هنری همسرتون
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد