●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"
●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"

خجل شدم زجوانی

خجل شدم ز جوانی که زندگانی نیست                به زندگانی من فرصت جوانی نیست

من از دو روزه هستی به جان شدم بیزار              خدای شکر که این عمر جاودانی نیست

همه بگریه ابر سیه گشودم چشم                     دراین افق که فروغی ز شادمانی نیست

به غصه بلکه به تدریج انتحار کنم                       دریغ و درد که این انتحار آنی نیست

نه من به سیلی خود سرخ میکنم رخ و بس          به بزم ما رخی از باده ارغوانی نیست

ببین به جلد سگ پاسبان چه گرگانند                 به جان خواجه که این شیوه شبانی نیست

ز بلبل چمن طبع شهریار افسوس                     که از خزان گلشن شور نغمه خوانی نیست

نظرات 6 + ارسال نظر
حمید عسکری سه‌شنبه 6 بهمن 1394 ساعت 08:50 http://sobhbabaran.blogfa.com

زحمت چه میکشی روزگار
برای درمان زخم هایم درگذر زمان
ما ازاین بهتر نمی شویم
می ترسم تو بدنام شوی

سلام وصبح زیبایتان بخیر دوست گرامی ...
ممنونم از لطف حضور ونگاه زیباتون

حتی اگر
دستت از من کوتاه باشد
باز هم موهایم را
برایت بلند نگه می دارم

دریچه ی قلبم را می بندم ؛
مبادا
غبار دوست داشتن کسی
روی آن بنشیند!

مثل یک مرد
از زنی که به من سپرده ای
مراقبت می کنم...
------------------------
سلام وعرض ادب جناب عسکری بزرگوار
شاعرخوش ذوق وتوانا
تشکرازلطف شما

نر گس شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 14:30 http://29mm.blogsky.com

شما هم لینک شدین مرسی

تشکر

نر گس شنبه 3 بهمن 1394 ساعت 11:28 http:///29mm.blogsky.com/

تکیه کلامش بود؛
فرق نمی کرد موقع سلام یا وقت خداحافظی ،می گفت
"تنور دلت گرم..."
معنی این جمله را بعدها فهمیدم ...
هرجا که از دلم مایه گذاشتم و اتفاق خوبی افتاد یاد حرفش افتادم .
انگار تنور دلت که گرم باشد نان مهربانی اش را می خوری
هرچه دلت گرمتر ،مهربانی ات بیشتر و روزگارت آبادتر است.
تنور دلتون گرم
شاملو


.......................

با تبادل لینک موافق بودین بگین

سلام
خوش آمدید
متن بسیارزیباییست
تشکرازلطفتان
لینک شدید

محمودی پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 ساعت 03:06 http://shaer125.blogfa.com

درو برشما دوست عزیز ...ممنونم از لطف و نظرهای پر از مهر و ادبتان ...برایت آ رزوی دلخوشی و سلامت و برکت دارم ...موفق باشی

درود دوست خوب ومهربانم
بسیارازلطفتان سپاسگزارم
سلامت باشید :)

محمودی پنج‌شنبه 1 بهمن 1394 ساعت 03:03 http://shaer125.blogfa.com

دریغ و درد که این انتحار آ نی نیست ...درو برشما بسیار انتخاب زیبایی بود موفق باشید و پر از شور زندگی دوست عزیز و گرامی

ممنونم ازلطف وحضورپرمهرتان

ایلیا چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 20:46 http://ilia67sabeg.blogfa.com

...به زیر سنگ لحد استخوان پیکر ما
چو گندمی است که از آسیاب می گذرد

کمان چرخ فلک شهریار در کف کیست
که روزگار چو تیر شهاب می گذرد...

سلام دوست عزیز ..منتظرت بودم امید که امتحانها خوب پاس شده باشند..با آرزوی موفقیت..

سلام عزیزم
ممنونم ازلطف وحضورپرمهرت
بله خداروشکر
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد