●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"
●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"

خوابی و خماری


دوش در خواب من آن لاله عذار آمده بود

شاهد عشق و شبابم به کنار آمده بود

در کهن گلشن طوفانزده خاطر من

چمن پرسمن تازه بهار آمده بود

سوسنستان که هم آهنگ صبا می رقصید

غرق بوی گل و غوغای هزار آمده بود

آسمان همره سنتور سکوت ابدی

با منش خنده خورشید نثار آمده بود

تیشه کوهکن افسانه شیرین میخواند

هم در آن دامنه خسرو به شکار آمده بود

عشق در آینه چشم و دلم چون خورشید

می درخشید بدان مژده که یار آمده بود

سروناز من شیدا که نیامد در بر

دیدمش خرم و سرسبز به بار آمده بود

خواستم چنگ به دامان زنمش بار دگر

نا گه آن گنج روان راهگذار آمده بود

لابه ها کردمش از دور و ثمر هیچ نداشت

آهوی وحشی من پا به فرار آمده بود

چشم بگشودم و دیدم ز پس صبح شباب

روز پیری به لباس شب تار آمده بود

مرده بودم من و این خاطره عشق و شباب

روح من بود و پریشان به مزار آمده بود

آوخ این عمر فسونکار به جز حسرت نیست

کس ندانست در اینجا به چه کار آمده بود

شهریار این ورق از عمر چو درمی پیچید

چون شکج خم زلفت به فشار آمده بود

نظرات 7 + ارسال نظر
محمودی شنبه 20 آذر 1395 ساعت 03:10 http://shaer125.blogfa.com

درود دوست گرامی .موفق باشید و پر از شور شعر

درود دوست خوبم
ممنونم
موید باشید

میثم یکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 13:57

سلام و خسته نباشید
این شعر خیلی جالب و البته با کنایه بود.
انشا... همیشه موفق باشید.

درود جناب علیشاهی
سپاسگزارم
موید باشید

محمودی دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 21:20 http://shaer125blogfa.com

درود بر شما ...27 شهریور بزرگداشت شاعر ارزشمند شهریار را تبریک میگم .

درود
مدتی مشغله درسی وکاری زیادی داشتم
اصلاوقت نداشتم اون روز پست بذارم
باتاخیر تبریک عرض میکنم

محمودی شنبه 30 مرداد 1395 ساعت 01:32 http://shaer125blogfa.com

میثم علیشاهی شنبه 9 مرداد 1395 ساعت 12:27

سلام و عرض ادب
مرسی ازینکه همیشه هستید
و
بابته وبلاگ قشنگتون

درود دوست عزیز
ممنونم
محبت دارید

محمودی یکشنبه 13 تیر 1395 ساعت 20:39 http://shaer125blogfa.com

سلام دوست خوبم .خوشحالم وقت کردی سر بزنی .اگه دوست داشتی به کانال تلگرامم هم تشریف بیار .آ یدیش این هست Shaer125@
خوشحال میشم از حضورت .اسم کانال نجوای باران هست

درود وعرض ادب خدمت شما خانم محمودی عزیز ومهربانم
بعله چشم حتما
باآرزوی سلامتی وموفقیت برای شما

محمودی یکشنبه 13 تیر 1395 ساعت 20:35 http://shaer125blogfa.com

چشم بگشودم و دیدم از پس صبح شباب ....سلام دوست عزیز .خیلی زیبا بود مثل همه ی انتخاب های زیبای دیگرت .موفق باشی و شاد

درود
سپاسگزارم دوست گرامی
نظر لطف شماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد