●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"
●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"

خان ننه....................... مادر بزرگ

دانلودشعر خان ننه باصدای دلنشین استاد شهریار+ترجمه فارسی 


 خان ننه ، هایاندا قالدین  ...............  خان ننه ، کجا ماندی ؟

بئله باشیوا دولانام  ......................  الهی دور سرت بگردم 

نئجه من سنی ایتیردیم !  ...............  آخه چرا من تو رو گم کردم !

دا سنین تایین تاپیلماز  ..................  دیگه مثل تو  پیدا نمیشه 

سن اؤلن گون ، عمه گلدی .........  اون روزی که تو مردی  ، عمه آمد 

منی گتتدی آیری کنده  ..................  منوبه یه ده دیگه ای برد

من اوشاق ، نه آنلایایدی.................  منه بچه ، چه می فهمیدم ؟

باشیمی قاتیب اوشاقلار  .................  بچه ها سرم راگرم کردند 

نئچه گون من اوردا قالدیم  .............  چند روزی آنجا ماندم 

قاییدیب گلنده ، باخدیم  ................  وقتی برگشتم ، دیدم 

یئریوی ییغیشدیریبلار ............ .......  رختخوابت رو جمع کردن 

نه اؤزون ، و نه یئرین قالیر  ......  نه خودت هستی و نه رختخوابت ! 

« هانی خان ننه م ؟ » سوروشدوم .....  پرسیدم : خان ننه ام کو ؟ 

دئدیلر کی : خان ننه نی ...........  گفتند : خان ننه رو 

آپاریبلا کربلایه  .......................... به کربلا بردن

کی شفاسین اوردان آلسین ............  تا شفاشو  از اونجا بگیره 

سفری اوزون سفردیر  ...................  سفرش سفر درازی هست !

بیرایکی ایل چکر گلینجه  ...........  یکی دو سالی طول می کشه تا برگرده 

نئجه آغلارام یانیخلی  ....................  آنچنان گریه جگر سوزی می کردم

نئچه گون ائله چیغیردیم  ............  چند روزی آنچنان داد و فریاد کشیدم

کی سه سیم ، سینم توتولدو  ..........  که صدا و سینه ام گرفت 

او ، من اولماسام یانیندا  .................  او وقتی من پیشش نباشم ،

اؤزی هئچ یئره گئده نمه ز  ..............  خودش هیچ کجا نمی تونه بره

بو سفر نولوبدو ، من سیز  ..........  چه شده که بدون من به این سفر

اؤزو تک قویوب گئدیبدیر ؟  ...........  خودش تنهائی گذاشته و رفته؟ 

هامیدان آجیق ائده ر کن  ..........  در حالی که ازهمهقهر کرده بودم 

هامییه آجیقلی باخدیم  ................. به همه با اخم نگاه کردم 

سونرا باشلادیم کی : منده  .............  بعد شروع کردم که : من هم

گئدیره م اونون دالینجا  .................. به دنبال اون می رم 

دئدیلر : سنین کی تئزدیر  .........  گفتند : برای تو هنوز زود هست 

امامین مزاری اوسته  ......................  بر سر مزار امام 

اوشاغی آپارماق اولماز  ....................  نمیشه بچه رو برد !!! 

سن اوخی ، قرآنی تئز چیخ  ...............  تو بشین قرآن رو بخون

سن اونی چیخینجا بلکه   ..................  تا تو اونو تموم بکنی ، شاید

گله خان ننه سفردن  ...................... خان ننه هم از سفر برگرده !

ته له سیح راوانلاماقدا  ...................  با عجله در حال ازبر کردن 

اوخویوب قرآنی چیخدیم  .................  قرآن را خواندم و تمام کردم 

کی یازام سنه :گل ایندی  ............  که برات بنویسم : حالا برگرد 

داها چیخمیشام قرآنی  .................  دیگر قرآن راتمام کردم 

منه سوقت آل گلنده  ................  وقتی برمی گردی ، برایم سوغاتی بخر 

آما هر کاغاذ یازاندا  .................  اما هر نامهای که برات می نوشتم 

آقامین گؤزو دولاردی  ...................  چشمان پدرم ازاشک پر می شد 

سنده کی گلیب چیخمادین  .................  تو هم که برنگشتی !

نئچه ایل بو اینتظارلا  .........................  چندسال با این انتظار 

گونی ، هفته نی سایاردیم ..............  روز و هفته را می شمردم 

تا یاواش – یاواش گؤز آچدیم  ..........  تابه  تدریج چشم باز کردم و

آنلادیم کی ، سن اؤلوبسن !  .................  فهمیدم که تو مرده ای 

بیله بیلمییه هنوزدا  ..........................  بفهمی و  نفهمی هنوز هم 

اوره گیمده بیر ایتی ه وار .....................  در دلم گمشده ای هست 

گؤزوم آختارار همیشه  ..............  چشمانم  همیشه به دنبالت می گرده

نه یاماندی بو ایتیکلر  .........................  چه سختند این گمشده ها 

خان ننه جان ، نولایدی  ....................  خان ننه جانم ، چه می شد 

سنی بیرده من تاپایدیم  ......................  دوباره تو راپیدا می کردم 

او آیاخلار اوسته ، بیرده  .......................  دوباره روی پاهات

دؤشه نیب بیر آغلایایدیم  ..............  می افتادم و گریه می کردم 

گولی حلقه سالمیش ایپ تک .........  دستامو مثل طناب حلقه  می کردم و

او ایاغی باغلی یایدم .............................. پاهات رو می بستم

کی داها گئده نمییه یدین ......................  تا نمی توانستی بری !

گئجه لر یاتاندا ،سن ده  ....................  شبها وقتی می خوابیدیم ، تو هم 

منی قوینووا آلاردین  ........................  منو در آغوشت می گرفنتی

نئجه باغریوا باساردین....................  منو به آغوشت می فشردی 

قولون اوسته گاه سالاردین  ............   گاهی روی بازوهایت می انداختی 

آجی دونیانی آتارکن  ....................  در حالی که تلخی دنیا رو رها می کردیم 

ایکیمیز شیرین یاتاردیق  ..................  دو تائی شیرین می خوابیدیم

یوخودا ( لولی ) آتارکن  .....................  وقتی درخواب با خیس کردن جایم!

سنی من بلشدیره ردیم  .......................  ترا کثیف می کردم 

گئجه لی ، سو قیزدیراردین  ..............  شب آب گرم درست می کردی 

اؤزووی تمیزلیه ردین  ........................  خودت رو می شستی 

گئنه ده منی اؤپه ردین  .......................باز هم منو می بوسیدی 

هئچ منه آجیقلامازدین  .......................  هیچ وقت دعوام نمی کردی 

ساواشان منه کیم اولسون  ...................  هر کس هم دعوام می کرد 

سن منه هاوار دوراردین  .....................  تو از من حمایت می کردی 

منی سنآنام دوینده  ...........................  وقتی مادرم منو می زد

قالپیپ آرادان چیخاردین .....................  منو از دستش می گرفتی و می بردی

ائله ایستی لیح او ایستک .....................  آن علاقه و دوست داشتن 

داها کیمسه ده اولورمی ؟  ...............  در کسی دیگر هم پیدا می شه؟ 

اوره گیم دئییر کی : یوخ – یوخ  ..............  دلم میگه : نه نه 

او ده رین صفالی ایستک.......................  آن علاقه عمیق با صفا 

منیم او عزیزلیغیم تک   ........................  همانند دوران عزیزی من 

سنیله گئدیب ، توکندی  .......................  همراه تو رفت و تمام شد 

خان ننه اؤزون دئییردین  ......................  خان ننه خودت می گفتی 

کی : سنه بهشت ده ، الله  ......................  که : خداوند به  تو در بهشت 

وئره جه ک نه ایستیور سن  ...................   هر چیزی که بخواهی ، خواهد داد 

بو سؤزون یادیندا قالسین  ....................  این حرفت رابه خاطر داشته باش 

منه قولینی وئریبسه ن  ........................ به  من قولشو دادی  

ائله بیر گونوم اولورسا  ..........................  اگر چنان روزی داشته باشم 

بیلیرسن نه ایستیه رم من ؟  ..................  می دانی ازخدا چه می خواهم ؟ 

سؤزومه درست قولاق وئر : .....................به حرفم خوب گوش کن ؛

سن ایله ن اوشاقلیق عهدین  ...................  در کنار تو دوران کودکی را! 

خان ننه آمان ، نولیدی  ............................  خان ننه ، وای ! چه می شد 

بیر اوشاخلیغی تاپایدیم  ..........................  کودکی ام رو دوباره پیدا می کردم 

بیرده من سنه چاتایدیم  ..........................  دوباره به تو می رسیدم 

سنیلن قوجاقلاشایدیم ............................  با تو هم آغوش می شدم

سنیلن بیر آغلاشایدیم  ............................  با تو گریه می کردم 

یئنیدن اوشاق اولورکن ............................ در حالی که دوباره کودک می شدم 

قوجاغیندا بیر یاتایدیم  ............................در آغوشت می خوابیدم 

ائله بیربهشت اولورسا  .............................  اگر چنان بهشتی وجود داشته باشد 

داها من اؤزالله هیمنان  ..............................  دیگر من از خدایم 

باشقا بیر شئی ایسته مزدیم  .................  هیچ چیز دیگری نمی خواستم    

نظرات 8 + ارسال نظر
گیتی قدسی چهارشنبه 1 مهر 1394 ساعت 08:01 http://1madar1001tajrobeh.mihanblog.com

سلام دوست گرامی از حضورت تشکر میکنم . منم به سر زدن ها شما دل خوشم . هیچی بهتر از پیدا کردن یه هم زبون شاد کنند نیست . ممنون

سلام وعرض ادب وارادت دوست گرانقدر
تشکرازلطف شما
و ممنون ازحضورپرمهرتان
موفق ومویدباشید

محمودی سه‌شنبه 31 شهریور 1394 ساعت 11:17 http://shaer125.bogfa.com

بسیار زیبا...خیلی دوست داشتم با معنی انطباقی این شعرهای زیبا را بخوانم ...موفق باشید ...با افتخار شما را لینک کردم

سلام دوست عزیز
نظرلطف شماست
تشکرازنگاه پرمهرتان

amirreza marashi دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 22:54 http://www.enflishfans.lxb.ir

مطالب شما واقعا جالب هستن . من هم شما رو لینک کردم .در ضمن، اگر مایل باشید وبلاگ من نیاز به نویسنده داره.

سلام دوست گرامی
تشکرازحضورتان
موفق باشید

مهتاب چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 19:24 http://nabzedaghaiegh.blogsky.com/

سلام و وقت بخیر دوست عزیز
تشکر از حضورتون وبلاگ شما هم زیباست و البته شعرهای استاد شهریار بسیار دلنشین هستند
ممنونم از لطفتون

سلام دوست عزیز
خوش آمدید
ممنونم
تشکرازحضورپرمهرتان

هرشب تنهایی سه‌شنبه 24 شهریور 1394 ساعت 08:47 http://baransobh.blogsky.com

تو میروی و گریه در راه است
اندکی بنشین کنا حوصله ام
بگذار باران بگذرد...

سلام وعرض ارادت وادب دوست گرامی .ممنونم از نگاه زیباتون .متاسفانه مشکل بلاگفا بغرنج شده در خدمت دوستان در این وب هستم .

سلام دوست عزیز
ممنونم
تشکرازلطف شما

raha شنبه 21 شهریور 1394 ساعت 14:37 http://baran2raha.blogfa.com

یه وقتهایی دلت میخواد یه پرانتز باز کنی، کسى که دوسش داری
رو بذاری توش ! بعد پرانتز رو ببندی ، که مبادا دست احد
الناسی بهش برسه

اوهوم...
تشکرازحضورپرمهرتان

ایلیا جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 20:58 http://ilia57sabeg.blogfa.com

سلام دوست عزیز ..خیلی زیبا ولطیف وپر احساس..

دست مریزاد که هرچه خاطره ی خفته بود بیدار شد ...

سلام دوست عزیز
خوش آمدید
ممنونم
تشکرازلطف بیکران شما
موفق ومویدباشید

امیر اینانلو جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 14:02 http://tanhayekhasteh.blogsky.com

بسیار قشنگ و زیبا بود Very nice

سلام
تشکرازحضورسبزتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد