●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"
●•٠سروده های استادشهریار٠•●

●•٠سروده های استادشهریار٠•●

شهریارا تو به شمشیر قلم در همه آفاق - به خدا ملک دلی نیست که تسخیر نکردی *"به شعرت شهریارا بیدلان تا عشق میورزند ... نسیم وصل را ماند نوید طبع دیوانت"

شعری ترکی ازاستاد شهریار(ترسا بالاسی)

 
سلام دوستان گرامی ،من متاسفانه زبان ترکی بلد نیستم.امامیدونم که فهم شعر به زبان اصلی لذت دیگری داره.
ولی سعی می کنم  ترجمه شعرهای آذری ازاستادشهریارروحتمابگذارم تاهمه عزیزان ازخواندن شعرهای استادشهریارلذت ببرند.
باتشکر
 اذن وئر تــــوی گئـــــجه ســی من ده سنه دایه گلیم

ال قاتانـــدا ســــــنه مشــــــــاطه تماشـــــایه گلــــیم

سن بو مهتاب گئجه سـی سیره چیخان بیر سرو اول

اذن وئر من ده دالونـــــــجا سورونـــــوب ســـایه گلیم

منه ده باخدیـن او شهــــلا گـــــوزوله من قـــــارا گون

جراتیم اولمــــــادی بیر کلمــــــه تمنـــــــایه گلـــــــیم

من جهنـــــمده ده باش یاســــــدیقا قویســام سنیله

هئچ آییلمــــام کـــــی دوروب جنت مــــاوایه گلــــیم

ننه قارنـــیندا دا سنـــــله اکیــــــز اولســــــایدیم اگر

ایسته مزدیم دوغولوب بیـــــر ده بو دونیـــــایه گلیم

سن یاتیب جنتی رویاده گورنـــــــده گئــــــجه لــــــر

منده جنتده قـــوش اوللام کی او رویـــــایه گلــــــیم

قیتلیغ ایللر یاغیــــشی تک قورویوب گوز یاشیـــمیز

کوی عشقونده گــــــــرک بیــــــرده مصـــــلایه گلیم

سنده صحرایه مارال لار کیمی بیر چیخ نولـــی کی

منده بیر صیده چیخانلار کیـــمی صحــــرایه گلیـــــم

آلــــلاهوندان سن اگر قوخمــــیوب اولســـان ترسا

قورخـــــورام منـــــده دؤنــــوب دین مسیحایه گلیم

شیخ صنعان کیمی دونقـــــوز اوتــــــــاریب ایللرجه

سنی بیر گورمک ایچــون معبـــــد ترســــــایه گلیم

یوخ صنم! آنــــــــلامادیم، آنلامادیــــــم حاشـــــا من

بوراخیم مسجدیــــــمی سنـــــــله کلیسایه گلیم!

گل چیخاق طور تجلایه ســـــن اول جلــــــوه طور

منده موســــی کیمـــــــی او طـــوره تجلایه گلیم

شیردیر((شهریار))ین شـــــعری الیـنده شمشیر

کیم دیئر من بئله بیر شیـــــریله دعوایــــه گلیم!؟

-----------------  ترجمه فارسی  ------------------

رخصتم بده شب عروسی همراهت باشم

وقت آرایش کردنت به تماشایت بیایم تو

در این مهتاب شب، سروی باش که به گلگشت آمده

اجازه ام بده سینه خیز چون سایه ات پشت سرت بیایم

به چشمان شهلایت نگاهم کردی ، اما من سیه بخت

جرات نکردم با کلمه ای لااقل تمنایت کنم

در جهنم حتا اگر سر به بالین تو بگذارم

محال است که برای رفتن به بهشت هم بیدار شوم

اگر جفت دوقلوی تو در زهدان مادر بودم

هرگز نمیخواستم زاده شوم و به این دنیا بیایم

کاش وقتی شب ها خواب بهشت را می بینی

من هم پرنده ای بشوم در بهشت و به خواب تو بیایم

چون باران سال های قحطی خشکیده اشک

چشمانمان برای نماز باران باید به مصلی کوی عشق بیایم

چه می شود اگر تو هم مثل آهوان به صحرا درآیی

من هم چون شکارچیان به صحرا بیایم

اگر از خدایت نترسی و مسیحی بشوی

می ترسم من هم دین برگردانم و مسیحی بشوم

مثل شیخ صنعان سالیان سال خوک به چرا ببرم

به بهانه دیدن تو به کلیسا بیایم اما نه صنما!

حرف بی جا زدم، حاشا که من مسجدم را رها کنم

و با تو به کلیسا بیایم بیا تا به طور تجلا برویم

و تو جلوه ی طور شو من موسی وار به آن کوه طور تجلا بیایم

مثل شعر شهریار شیری است شمشیر به دست

چه کسی را زهره ی رویارویی با چنین شیری هست؟  

نظرات 6 + ارسال نظر
چکاوک دوشنبه 19 مرداد 1394 ساعت 17:49 http://yazdan-paki1.blogsky.com

سلام عزیزدلم
مممنونم
منم دوس دارم زبان ترکی یاد بگیرم
میشه بپرسم چرا کل وبتو به استاد اختصاص دادی؟

سلام عزیزم.
خوش آمدی
راستش وقتی داشتم این وبلاگ رو می ساختم به نیت استادشهریارساختمش.
یه وقتایی هم دلم می خواست دلنوشته هام رو هم بذارم امابعدش دیدم ربطی به موضوع وبلاگم نداره بنابراین بی خیال شدم.البته چندتایی هم گذاشتم.امادیگه ادامه ندادم.اینم بگم شایدبازاینجوری بشه.همه چیزبستگی به دل خودم داره
زمستون 93سریالش ازشبکه آی فیلم پخش شدومن واقعاحظ می بردم وقتی می دیدم که چقدرایشون شاعرادیب،تواناوخوش ذوقی بودندوهمچنین عاشق .همه ی شعراشون پره ازاحساس وعرفان. شاعری مودب واندیشمند.
خیلی ازش خوشم اومدوجدامتاسف شدم که چنین شخص بزرگی اکنون دربین مانیستن.
روحشون شادو قرین رحمت

امیراینانلو شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 21:31 http://AmirBInanlou.blogfa.com

در این مهتاب شب، سروی باش که به گلگشت آمده

اجازه ام بده سینه خیز چون سایه ات پشت سرت بیایم

به چشمان شهلایت نگاهم کردی ، اما من سیه بخت


فوق العااده بود مرسی از شعر زیبا از استادو انتخاب شما.

سلام دوست گرامی
خوش امدید
ممنون
تشکرازحضورسبزتون
موفق باشید

حمید عسکری شنبه 17 مرداد 1394 ساعت 10:53 http://sobhbabaran.blogfa.com

زنان قوی دردهای خودرا
مانند کفشهای پاشنه بلند می پوشند !!!
مهم نیست چقدر اذیت میشوند
شمافقط زیبایی آنها را می بینید .

سلام وصبح زیبای اول هفته تون بخیر .ممنونم از لطف حضورتون

خارپشتی شده ام …

که ؛ تیغهایش …

دنیای امنی برایش ساخته …

اما ؛ حسرت نوازشی عاشقانه …

تا ابد ؛ بر دلش مانده است..!!!


سلام
روزتون به خیروخوشی
تشکر
وممنونم ازحضورسبزتون

زهرا جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 23:32 http://www.zizialone.blogsky.com

مرسی از ترجمه :))))
راستی سلام
وب زیبا
اشعار استاد هم که زیبا :)))

+ ممنون از حضورت :*

سلام
خوش آمدید
خواهش می کنم نگاهتون زیباست
تشکر

فاطمه زمانی جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 21:34

سلام مریم گلییییییییییییییییی
دلم برات یه ذره شده
کجایی توبامعرفت
شماره ات پاک شده ازگوشیم
برام اس بفرست

سلام فاطمه جون
خوش اومدی عزیزدلم
زیرسایه دوستانیم
چشم حتما

مینا چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 23:26 http://khakebarankhordeh.blogfa.com/

واااااااااااای عزیزم عالیه حرف نداره من عاشق این شعر استادم
ممنونم ازت که ترجمه شعر رو هم گذاشتی که دوستانمون هم متوجه بشن.
بازم منتظرتم

سلام مینای عزیز
خوشحالم که خوشت اومده
مرسی گلم
چشم حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد